Friday 29 July 2011

Ramadhan Prayer Schedule in Bangkok-2011

1st Ramadhan 1432 in Thailand falls on 1st August 2011(Monday).

Column 1: dates in month of August
Column 2: dates in month of Ramadhan
Column 3: Maghrib
Column 4: Isya'
Column 5: Subuh
Column 6: Syuru'
Column 7: Zuhri
Column 8: Asri
Double click on photo to enlarge

Niat Puasa dan Qadha’ Puasa Ramadhan

1) Lafaz niat puasa fardhu Ramadhan :

نويت صوم غد عن أداء فرض شهررمضان هذه السنة لله تعالى .
Ertinya : Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.


2) Lafaz niat puasa Qhada’ Ramadhan :

نويت صوم غد عن قضاء فرض رمضان لله تعالى .
Ertinya : Sahaja aku puasa esok hari kerana ganti fardhu Ramadhan kerana Allah Taala.


3) Doa ketika Berbuka Puasa

اللهم لك صمت وبك آمنت وعلى رزقك أفطرت برحمتك ياأرحم الراحمين.
Ertinya : Ya Tuhanku keranamu jua aku berpuasa dan denganmu aku beriman dan di atas rezekimu aku berbuka dengan belas kasihanmu Ya Allah yang amat mengasihani.

2 comments:

Anonymous said...

Assalam Waalaikum Lynn,

Is it confirm that 1st of August is 1st Ramazan?

Thank you for maintaining a fantastic website!

jul said...

great job